Locatie Koning Karelpad
Koning Karelpad 12
3813 HC Amersfoort
Visie
Op onze school staat het ontwikkelen van eigenheid en zelfbewustzijn van onze leerlingen voorop. Dit helpt hen hun talenten en creativiteit te ontwikkelen. Ze verwerven kennis en vaardigheden om, binnen kaders, eigenaarschap te nemen in hun ontwikkelproces. De leerlingen doen dit in een uitdagende en uitnodigende leeromgeving waarbinnen we streven naar een veilig pedagogisch en onderwijskundig klimaat. Ons team doet dit samen met de leerlingen, ouders/verzorgers en in verbinding met de omgeving. Wij houden hierbij rekening met de diversiteit binnen onze school. Op deze manier willen we een hoge mate van betrokkenheid van de leerlingen op de wereld om hen heen bewerkstelligen. In het hier en nu en ook voor in de toekomst.
Missie
Vanuit onderwijskundige uitgangspunten:
- werken we vanuit heldere doelen en doorgaande leerlijnen;
- besteden we extra aandacht aan taalvaardigheid en taaltoepassing;
- doen de leerlingen 21e -eeuwse vaardigheden en kennis op en passen deze toe binnen alle aangeboden vakken;
- bieden we een lesprogramma waarbinnen de leerlingen verschillende talenten en hun creativiteit kunnen ontwikkelen.
Talentum is een organisatie waar:
- iedereen werkt vanuit dezelfde visie;
- duidelijke regels en afspraken gelden die zorgen voor structuur;
- de leerlingen samenwerken zodat leren van en met elkaar vanzelfsprekend is;
- we vanuit vakmanschap van de teamleden werken en zetten onze medewerkers hun talenten en kwaliteiten optimaal in en blijven zij deze ontwikkelen.
Talentum is een omgeving:
- waar leerlingen, ouders/verzorgers en school samenwerken;
- waar de katholieke identiteit herkenbaar is en we samen deelnemen aan vieringen;
- waar de lokalen, gezamenlijke ruimten en buitenruimte uitnodigen tot ontwikkeling;
- waar we inspelen op de steeds veranderende samenleving;
- waar de school de maatschappij in het klein is.
Einddoel
Bij het verlaten van Talentum:
- zijn onze leerlingen voorbereid op een snel veranderende maatschappij;
- hebben onze leerlingen basiskennis en vaardigheden geleerd die nodig zijn om zich verder te kunnen ontwikkelen;
- kunnen onze leerlingen samen werken én samenwerken;
- nemen onze leerlingen verantwoordelijkheid en zijn ze zelfredzaam;
- hebben onze leerlingen zelfvertrouwen, zelfreflectie en zelfkennis.