Schoolbibliotheek Talentum

Wie leest, leert de wereld!

Het belang van lezen

Lezen is noodzakelijk voor leren, zeker het leren op school. Leren begint ook bij lezen. Wie kan lezen en teksten begrijpt, kan kennis verwerven en zich ontwikkelen. Onderzoek toont aan, dat lezers niet alleen hoger scoren op taalvaardigheid, maar ook op schoolsucces en intelligentie. Een goede taalbeheersing zorgt ervoor, dat kinderen betrokken zijn bij wat er om hen heen gebeurt en dat zij zich beter kunnen verplaatsen in anderen.

De Bibliotheek op school

Op Talentum hebben we daarom de Bibliotheek op school. We werken samen met de Bibliotheek Eemland en kunnen zo een breed en wisselend aanbod leuke en interessante boeken bieden aan de leerlingen.Op deze manier wordt lezen leuker en vergroten we de taalontwikkeling en mediawijsheid van de kinderen.

Meer informatie over het programma de Bibliotheek op school, klik hier.

Via deze link kunt u naar de leerlingenportal: Aura Junior. Hier vindt u leuke boekentips en kunt u zien wat de kinderen lezen op school.